Pszichológus Budapesten és online
Ez az írás rólam szól. Arról, hogy milyen pszichológus, milyen ember vagyok. Ha nem találod, ami foglalkoztat, írj a xenia.balint (kukac) gmail.com címre, vagy használd az űrlapot legalul! Neved, üzeneted sehová nem kerül a honlapon, email-ben válaszolok 72 órán belül.
1. Miért és hogyan lettem pszichológus?
1998-at írtunk, amikor 16 évesen elhatároztam: pszichológusnak fogok tanulni. Elsősorban olvasmányélmények ihlették a választásomat. Akkoriban szerettem Carl Gustav Jung svájci filozófus írásait. Az emberi lélek titkairól meséltek nekem, ezt pedig mindennél érdekesebbnek tartottam. (Ma már nem kedvelem különösebben a szerzőt, de kétségtelenül befolyásolta a döntésemet.)
Tanulással töltött évek következtek, ami nem volt gond: szerettem és a mai napig szeretek tanulni. Eredményes is voltam, vagyok benne. Így 2000-ben első próbálkozásra felvettek álmaim szakjára, az ELTE pszichológiára. Lelkesen és néha kevésbé lelkesen mélyültem el az alapozó tárgyakban: inkább a gyakorlati vonatkozásokat kedveltem, mint az elméleti fejtegetéseket. Bár azóta sok, akkoriban feleslegesnek tűnő információ bizonyult hasznosnak és érdekesnek, beleértve a statisztikát is például. Szakirányként, az első három év után, az életvezetési és pályaválasztási tanácsadást, valamint az iskolapszichológiát választottam. Utóbbin találkoztam és szerettem bele a tanulásmódszertanba.
2. A diploma után
Szerencsésnek mondhatom magam, mert az államvizsga után azonnal sikerült elhelyezkednem egy budapesti gimnáziumban. Nagyszerű lehetőség volt, tekintve, hogy egy iskolában a problémák igencsak széles körébe lehet belefutni, gyerek, szülő és pedagógus oldalról is. Tapasztalatnak kiváló! Egyidejűleg megkezdtem a Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület autogén tréning képzését. Azért tetszett meg, mert általa egy év leforgása alatt praktikus, eredményes és széles körben használható módszer kerülhetett a birtokomba. Az oktatás sajátélmény részén aztán meg is tapasztaltam, hogy a relaxáció tényleg működik. A bogaraktól való félelmemet csaknem eltüntette 🙂 Viccet félretéve: számtalan pontos segítette az életemet izgulósságom csökkentésével.
Később aztán jónéhány módszertannal megismerkedtem, “hivatalos” tréningeken, illetve online képzéseken. Az első csoportba tartozik: kapcsolatleltár, OH kártyák, Williams Életkészségek Tréning, örömtréning, neuro-lingvisztikai programozás, a cicák mint terápiás állatok, sémakonzultáció. (Különböző szintekig jutottam, utóbbiból pedig folyamatosan járok képzésekre.) A Vadaskertnél tanultam hiperaktivitásról, meseterápiáról, játékterápiáról, csecsemőkori funkcionális zavarokról.
2020-ban nagyobb fába vágtam a fejszét: ez volt a szülő-csecsemő/kisgyermek konzultáció továbbképzési szak a Semmelweis Egyetemen. Félbe hagytam. Tíz osztályzatomból nyolc ötös, nem a jegyeimen múlt. Ám képtelen voltam megbarátkozni a pszichoanalitikusan orientált légkörrel. Ami viszont tetszett: a szülő-baba párokról, hármasokról készült videofelvételek elemzése. Így elvégeztem egy kurzust a Magyar Videotréning Egyesületnél, hogy jobban belerázódjak ebbe a munkába.
Online képzéseim ismert angolszász egyetemektől származnak: kognitív-viselkedésterápiás coaching, tranzakcióanalízis, sématerápia, csecsemő alvás coaching, kora gyermekkori (0-3 év) tanácsadás.
Megemlítem egy kisebb kitérőmet is: 2010-ben elvégeztem a gyöngyösi Károly Róbert Főiskola rehabilitációs gazdasági menedzser szakát. Itt megismerkedtem a különféle fogyatékosságokkal, és azok emberi életre gyakorolt lelki, fizikai és gyakorlati hatásaival.
3. Tevékenységem vállalkozóként
A honlap egyszerű formája már 2005-ben létezett, akkor, végzős egyetemistaként inkább csak próbálgattam, hogy lenne-e igény tanulásmódszertan oktatásra. Őszintén meglepett, de volt.
2006-ban aztán az autogén tréning és a pszichológiai tanácsadás is felkerült az oldalra. A sikerek jöttek, ezért felmondtam iskolai munkahelyemen, és főállásban “magánozni” kezdtem.
Aztán (vállalkozói megbízással) dolgoztam a Mozgássérültek Országos Szövetségének, a Szinergia Szakképző Iskolának és az Arany János Kollégiumi Programnak. (Kommunikációs és közösségépítő tréningek, pszichológiai tanácsadás, pályaválasztási tanácsadás, tanulásmódszertan oktatás.)
4. Mi biztosítja a minőségi munkát?
Reményeim szerint hatékony tevékenységemet a rendszeres szupervíziós alkalmak biztosítják. Tehát járok egy olyan csoportba, ahol kérdezhetek a kollégáimtól, ha elakadnék egy-egy ügyfelemmel. Természetesen mindezt azonosításra alkalmas adatok nélkül teszem. Egyébként: képzések, előadások, konferenciák, szakirodalom olvasása.
5. Néhány személyes információ
1982-ben születtem, Nagykanizsán nőttem fel, 2010-ben házasodtam, 2017-ben egy szuper kisfiú, Patrik anyukája lettem. Családommal Budapesten élek.
6. Milyen embernek tartom magam?
Szokták mondani, hogy egy pszichológus munkaeszköze a személyisége. Tehát, ilyennek látom magam: gyakorlatias, szeretem a tudományos bizonyítékokon alapuló módszereket, távol állok az ezotériától. Kedves, rugalmas és közvetlen vagyok. Könnyen és gyorsan átlátom a lényeget. Szeretem a rendet magam körül. Érdekelnek az állatok, a tudományos fantasztikus irodalom, a finom ételek.
7. És egy titok 🙂
Cicaimádó vagyok! Ha osztozol ebben a mániámban, érdekesnek találhatod macskás oldalamat.
Kérdezz!
Nem kerülsz fel semmiféle email listára…