Hirdetésekből élni


A héten háromszor hallottam a nagy tervet: “Csinálok egy weboldalt, hirdetek rajta, és dől a lé.” Nem szó szerint, de a lényeg ez volt. Valóban így lenne? Online hirdetés = mennyei manna?

Rövid leszek, s kiábrándító. Senki nem fog hirdeti egy honlapon, amit ketten néznek meg havonta. De azon se, amit kétezren. Ha érdemleges bevételt akarsz, százezer fölé kell céloznod. Ezt, nem szépítek, még angolul is piszok nehéz összehozni, hiába fújod a keresőoptimalizásás (SEO=Search Engine Optimization) minden csínját-bínját. Persze, fontos megismerni, hogyan működnek a különféle keresők (pl. Google) és a szociális média, de megfelelő tartalom nélkül csak felfújt lufi az egész. Ki fogja naponta minőségi tartalommal bővíteni az oldaladat? Ki menedzseli majd a Facebook jelenlétedet? Mert ha nem teszed, eltűnsz az Internet süllyesztőjében.

Nos, azon túl, hogy fizetsz érte, sokat, sokaknak és sokszor, két lehetőség kínálkozik:

  • Te magad kutatsz, végzed a termékteszteket, készíted a videókat, írod a cikkeket, bejegyzéseket…
  • Meggyőzöl másokat, hogy elkészítsék helyetted az anyagokat ingyen: vendégszerzők (akik örülnek, hogy publikálhatnak), esetleg blogoldal üzemeltetésére adod a fejed (mint a blog.hu)

Bármelyik lehetőséget is választod, rengeteg munkád lesz vele! Nem, nem fog halomban várni a pénz, amikor hazatérsz a Bahamákról. Valójában a cégek legnagyobb része sosem jut el odáig, hogy a tulajdonos kivonhassa magát a mindennapi munkából. Legfeljebb már nem cikkeket ír, hanem új lehetőségek után kutat, stratégiát készít, tárgyal, ellenőrzi az alkalmazottait… sokszor napi 12 órában.