Tanulásfejlesztés GYIK


Ezen az oldalon a tanulásfejlesztési tanácsadással kapcsolatban gyakran feltett kérdéseket (és a rájuk adott válaszokat) osztom meg veletek. Ha nem találod, ami érdekel, írj a xenia.balint (kukac) gmail.com címre, vagy használd az űrlapot! Neved, üzeneted sehová nem kerül a honlapon, email válasz érkezik!

A “nulladik” alkalom kötelező?

Igen, és az első foglalkozástól eltérő időpontban. Ez mindkettőnk érdekeit szolgálja: te biztos lehetsz abban, hogy nem veszel zsákbamacskát, én pedig képet kapok a céljaidat, elvárásaidat illetően.(Akár magadról, akár a gyermekedről van szó.) A kapott információk számomra azért is fontosak, mert segítenek felkészülni a továbbiakra.

A “nulladik” alkalom jelent valamilyen kötelezettséget?

Nem. Nyugodtan gyere, akkor is, ha még csak fontolgatod a részvételt.  Jelentkezni a szöveg alatti űrlapon lehet. (Kérlek, javasolj időpontokat 1-2 hét távlatában!)

A “nulladik” alkalom során készül valamiféle jegyzet, felvétel rólam?

Csak papír alapú jegyzet. Ezt az utolsó találkozásunkat követő (= első nap) 84. napon megsemmisítem; ahogy a későbbi alkalmakról szólókat is.

A “nulladik” alkalom egyéni?

Igen. Kivételt csak a 18 év alattiak jelentenek, akik szülei (egyeztetést követően) részt vehetnek  találkozón. Bővebben a tinik “nulladik” alkalmáról…

Mit teszel az adataimmal, ha mégsem veszek részt a “nulladik” alkalmon, vagy nem tetszik, amit hallok, és hagynám a csudába?

Olvasd el adatkezelési tájékoztatómat!

Le lehet mondani a “nulladik” alkalmat?

A kérésem, hogy mielőbb, de minimum 24 órával korábban jelezd! Ha nem így jársz el, első alkalommal semmilyen következménnyel nem kell számolnod. Másodszorra viszont szükségem lesz magyarázatra. Ha az indokod érthető, pl. betegség, adok harmadik időpontot, amely viszont az utolsó lehetőség.

Van várólista?

Előfordulhat 🙁 Ekkor tájékoztatlak, és felajánlom, hogy felveszlek a listára. Ha jelzed, hogy szeretnéd, akkor sorra kerülésed esetén email-ben értesítelek. De egyébként is hallani fogsz felőlem, ugyanis 84 naponként megerősítést kérek. Ha nem reagálsz 72 órán belül, kihúzlak, adataidat pedig törlöm. 

Általában mennyit kell várni?

Ritkán fordul elő, hogy többet, mint 4-6 hét.

Tanulásfejlesztés az Interneten keresztül? Külföldön élek.

Igen, online is menni fog, annyi korlátozással, hogy a különféle képességvizsgáló tesztek nem használhatók ilyen módon. (De nem is feltétlenül lesz rájuk szükség.) Technikai feltételek: mikrofon mindenképpen, és lehetőleg webkamera is. Általában a Skype programot használjuk. Bővebben…

Hogyan kell fizetni?

A szolgáltatás díja alkalmanként, személyes megjelenés esetén készpénzben, online tréning esetén átutalással fizetendő.

Mikor tartod az órákat?

Az alkalmak egyéniek, az időpont kizárólag kettőnk közötti megegyezés kérdése.

Pontosan hány alkalomra lesz szükség?

Erősen függ az elszántságodtól, de valószínűleg 10-12X 60 perc alatt végzünk.

Hány éves kortól lehet jelentkezni?

Az életkori határ nálam kb. 12 év, de nem néhány héten fog múlni…

Miben különbözik az általad kínált tanulásfejlesztés mások tanulásmódszertan oktatásától?

Én jóval többet ajánlok, mint pusztán tanulásmódszertani tudást! Pszichológus vagyok; ebből kifolyólag a lelki akadályokkal is foglalkozunk.

Diszlexia, diszkalkulia, diszgráfia kezelésére alkalmas a tanulásfejlesztés?

Nem, de ettől függetlenül érdemes belevágnod, mert olyan technikákat fogsz tanulni, amelyek segítenek megküzdeni az iskolai/munkahelyi kihívásokkal.

Mi az, amit a tanulásfejlesztés hozzátesz a színötös barátnőmhöz képest?

Ha a barátnőd sikeres a tanulásban, sajnos korántsem jelenti, hogy neked is képes a segítségedre lenni. Ehhez ugyanis ismernie kellene az emberi memória, a figyelem, a gondolkodás működési modelljeit, az ezekre épülő tanulási stratégiákat, a motiváció csökkenését/megszűnését okozó pszichológiai folyamatokat, a szorongással való megküzdés ezerféle módját.

Jelentkezhetek, ha az a gond, hogy nagyon izgulok vizsgák előtt?

Igen, de elképzelhető, hogy pszichológiai tanácsadás vagy relaxáció lesz a dologból. Erre főleg akkor teszek javaslatot, ha a szorongás általában, az életed több területén is jellemző rád.

Mindig halogatom a tanulnivalót. Érdemes mennem?

Persze. Lesz annak valami oka. Derítsük ki, számoljunk le vele!

Hiperaktív, autista, figyelemzavaros, baleset következtében (agy)sérült fiatalok jelentkezhetnek?

Igen, de nem biztos, hogy vállalom őket 🙁 Egyeztessünk!

Gyermekemnek keresek rendszeres fejlesztést. Vállalod?

Nem. Sem “papír nélküli”, sem BTMN-es, sem SNI-s gyermekek hosszú távú fejlesztését nem vállalom. Erre a célra keress fejlesztőpedagógust/gyógypedagógust. A tanulásfejlesztés nyitott számukra, de két külön műfajról van szó.

Vállalod hiperaktivitás diagnosztizálását/kezelését gyermekemnél?

Nem. Javaslom a lakóhelyed vagy a gyermek óvodája/iskolája szerint illetékes Pedagógiai Szakszolgálat felkeresését, ők elirányítanak a megfelelő helyre.

Vállalod iskolaérettségi vizsgálat lebonyolítását?

Nem. Keresd a lakóhelyed vagy a gyermeked óvodája szerint illetékes Pedagógiai Szakszolgálatot!

Gyorsolvasás oktatás szerepel a tanulásfejlesztésben?

Nem.

Tanulásmódszertani trükkök elsajátítása része a szolgáltatásnak?

Igen, a főbb témák: tanulási terv készítése, időbeosztás, halogatás, szövegértést segítő és a hosszú távú emlékezetet támogató módszerek, hatékony jegyzetelés és vázlatkészítés…

Mennyire része a szolgáltatásnak a képességfejlesztés?

Része, de fontos tudnod, hogy csak abban az esetben várható komoly eredmény, ha a képességeid nem túlzottan gyengék. (Ha figyelemzavar a diagnózisod, a tanulásfejlesztés NEM fog lényeges javulást hozni.)

Kell orvosi vizsgálaton részt vennem, mielőtt jelentkezem?

Ha felmerül benned a gyanú, hogy gond lenne a látásoddal vagy a hallásoddal, jó szívvel ajánlom…

Felméred a jelentkezők képességeit?

Figyelem, rövid távú memória, matematikai logikai képesség, térbeli gondolkodás képessége, olvasás tempója, absztrakció – ezek szóba jöhetnek, ha mindketten szükségét érezzük.

Nem nagyon érek rá elmenni hozzád, pedig érdekelne. Esetleg jönnél te?

Nem. Mit szólnál az online változathoz?

Zalában lakom. Elképzelhető lenne egy tömbösített, 1-2 napos, összevont kurzus?

Nem, de azért csinálhatunk összevonásokat. Pl. heti egy alkalom helyett kéthetente dupla óra. Vagy választhatod az online megoldást.

Részt vehetünk a testvéreimmel közösen, egyidejűleg az órákon?

Nem, de párhuzamosan járhattok.

Lemondhatom a már megbeszélt órát?

24 órával korábban igen. Ha ennél közelebb szólsz, a díjat ki kell fizetni. Kivétel az első alkalom, amelyet elengedek.

Szülőként elkísérhetem a gyermekemet a foglalkozásokra?

Amennyiben gyermeked 18 év alatti, a megbeszélő, “nulladik” alkalmon jelen lehetsz. De a tapasztalatok azt mutatják, hogy 16 éves kor felett nem érdemes belefolyni. Olvasd el ezt a szülők számára készült oldalt!

Gyermekemnek (15 éves) szüksége lenne tanulásfejlesztésre, de hallani sem akar róla.

Kérlek, hogy keress meg! Akad néhány tippem, amelyek meggyőzhetnek egy vonakodó tinédzsert. Száz százalékban azt látom, hogy ő maga is szenved a kudarcoktól, még akkor is, ha nem mutatja, ezért a legtöbbször bevonhatók.

Negyedikes fiammal (10 éves) rendszeresen együtt tanulok. Szeretném, ha megfelelő tanulási szokásokat sajátítana el. Részt vehetek én a foglalkozásokon?

Igen, ez egy teljesen rendben lévő alternatíva 11-12 év alatti gyermekek esetén.  Sőt, a haszon kétszeres: te is tanulsz, és rajtad keresztül a kisfiad is.

Nem tudok dönteni: tanulásfejlesztés vagy pszichológiai tanácsadás?

Éppen arra való a “nulladik” alkalom, hogy segítsek 🙂

Kérdezz!

Nem kerülsz fel semmiféle email listára…

Név (kötelező)

Email cím (kötelező)

Email stimmel? Jól nézd meg! (kötelező)

Tárgy

Üzenet

Elfogadom az adatkezelési tájékoztató rám vonatkozó részét (kötelező)