Címke: szorongás

Gyógynövények a stressz ellen

Ginzeng

Jótékony hatást gyakorol a stresszhormonokat termelő mellékvesére. Csökkenti a fáradtságot. (Ez nappal jó, de este már ne használd. Vásárolhatsz belőle tablettát, olajat, friss növényt, szárított szeleteket. Ez utóbbiakat bátran főzd bele a húslevesbe. Teát is készíthetsz: kb. 1 teáskanál gyökeret forrázz le egy csésze vízzel, és hagyd állni 5-10 percig. Naponta többször fogyaszd, kúraként, legfeljebb 10 hétig. Nem ajánlott várandós nőknek, asztmásoknak, magas vérnyomásban szenvedőknek.

Alvásparalízis

Az alvási bénulás (más néven alvási paralízis) felébredéskor vagy elalvás előtt jelentkezik. Az érintett – legfeljebb néhány percig – a szemén kívül egyetlen izmát sem képes mozgatni.  Előfordulhat egészséges személyeknél is, de kapcsolódhat a narkolepsziához. (Alvásbetörések nappal.)

Nem fog menni…

Ötvenezer. Nagyjából ennyi gondolatod van egyetlen nap alatt. (Andrew Matthews) Ezek egy része tudatos, a másik része pedig teljesen automatikus. Annak megértéséhez, hogy ez utóbbi mit jelent, emlékezz vissza, milyen volt, amikor vezetni tanultál. (Ha épp folyamatban van, azonnal tudni fogod, mire gondolok.) Mindenre oda kellett figyelned: hogy mit csinál a kezed és a lábad, hogy melyik tábla mit jelent… aztán egyszer csak azt veszed észre, hogy végigautóztad fél Olaszországot, és remek móka volt. Fel sem tűnt.