Autogén tréning


Szeretnél könnyebben megbirkózni a stresszel, a feszültségekkel, a mindennapok nehézségeivel?

Az autogén tréning egy száz éves, sokat kutatott, népszerű relaxációs technika. Eszköz, amely felfrissít, ha kimerültél, és amely megszabadít a feszültségeidtől egy-egy nehéz nap után. Vágj bele, ha…

– fejlesztenéd önmagad

  • fokoznád testi-lelki önismeretedet
  • javítanál a figyelmeden
  • szeretnél kreatívabbá válni
  • fokoznád kezdeményező-készségedet
  • pozitívabbá/optimistábbá formálnád látásmódodat
  • energikusabbá akarsz válni

– támogatnád egészségedet

  • szeretnéd kihasználni a testi-lelki ellazulás frissítő hatását
  • elbánnál a mindennapi stresszel
  • a rengeteg munka már kezdi éreztetni negatív hatásait (rossz hangulat, kiégés)
  • segítenéd életmódváltásodat (pl. fogyókúra, egészséges étkezés, leszokás a dohányzásról)
  • nehéz élethelyzetben vagy, és mérsékelnéd a testi-lelki károkat (pl. hozzátartozód betegsége)

– pszichológiai nehézségekkel küzdesz

  • szorongásos problémák (generalizált szorongás, agorafóbia, pánikbetegség, hipochondria)
  • félénk vagy társaságban, esetleg már kimondottan kerülöd is az embereket
  • képtelen vagy elengedni a kontrollt (mindent te akarsz csinálni)
  • az életed állandó rágódás, aggodalmaskodás
  • az agyad csak pörög és pörög, nem tud kikapcsolni
  • sokszor vagy dühös, ideges, türelmetlen

– testi panaszaid vannak, és az orvosi kivizsgálás negatív

  • gyakran érzed magad kimerültnek
  • állandó izomfeszülés itt-ott
  • hidegek a végtagjaid
  • alvási problémák (nem tudsz elaludni, gyakran felébredsz, alvási paralízis)
  • hátfájás, fejfájás, migrén
  • kitartó fülzúgás
  • hosszabb időszakon keresztül hánysz, hasmenésed van, szédülsz
  • egyéb megmagyarázhatatlan testi problémák, fájdalmak

– testi problémák, amelyeknél az autogén tréning általában pozitív hatású

  • irritábilis-bél szindróma (IBS)
  • colitis ulcerosa
  • inzulinrezisztencia, kettes típusú cukorbetegség
  • egyes típusú cukorbetegség
  • autoimmun betegségek

A J. H. Schultz német pszichiáter által kidolgozott technika alapfoka hat gyakorlatból (formulából) áll. Ezek a testi működésed (izmok, szív, légzés) normalizálását szolgálják. Lényegében az ellentéte fog lejátszódni benned tréningezés közben, mint ami egy számodra megterhelő szituációban. Az élettani változások mérhetők. Kezdetben csak a gyakorlások alatt/közvetlenül utána; később állandó jelleggel.

S hogy ez mit jelent?

– csökken a vérnyomásod

– csökken a stresszhormonok (adrenalin, kortizol) szintje

– nő a véred endorfin koncentrációja (= kellemes közérzet)

– javul a szervezeted vér (ezzel együtt oxigén) ellátottsága

A következő lépcsőfok, amelyre néhol az autogén tréning középfokaként hivatkoznak, gondolkodásod, érzelmeid, viselkedésed megváltoztatását célozza a saját formuláid segítségével. Egyszerű, általad megfogalmazott mondatokról van szó, pl. “A vizsgán eszembe jut, amit megtanultam.” Vagy: “Mosolygok az ügyfeleimre.” Esetleg: “Határozott vagyok.” Relaxált állapotban (alfában, ha úgy jobban tetszik) agyad különösen fogékony az ilyen utasításokra.

Az általam vezetett tanfolyam egyéni, kb. 14 alkalom, és tartalmazza mind az alap-, mind a középfokot. (Az óraszám némileg magasabb, mint sok helyen, ahol egyéni foglalkozást kínálnak; cserében garantálom az alapos elsajátítást.) Személyesen (Budapest, XIII.) és online is tanulhatsz.

További információk az autogén tréningről:

Miután a tanfolyam végére értünk, bármikor használhatod a módszer valamennyi elemét. Egy zsúfolt buszon, a munkahelyeden, de otthon, félhomályban, nyugtató zenével is.

Felejtés: gyakorlatilag nem létezik. Évek után is pillanatok alatt visszajön.

Az autogén tréning elsajátításához az otthoni gyakorlás elengedhetetlen! (Kb. napi 15 perc 3-6 hónapig.)

Felszerelés: nem szükséges.

Vallásos vagy misztikus kapcsolat: NINCSEN!

Néhány tévhit az autogén tréninggel kapcsolatban…

Reális veszélyek: esetlegesen felbukkanó negatív emlékek, de az a helyzet, hogy ezek szinte mindig csak apróságok. (Kérlek, szólj előre, ha átéltél valamilyen komolyabb traumát!)

S a végére tartogattam: íme, egy élménybeszámoló!

A lenti űrlap használatával felteheted a kérdéseidet, vagy jelentkezhetsz egy rövid tájékoztató beszélgetésre. Utóbbi esetben kérlek, javasolj időpontokat 1-2 hét távlatában. 48 órán belül válaszolok.

Ez a “nulladik” alkalom kötelező. Akkor is, ha egyébként már eldöntötted, hogy nálam szeretnél tanulni. Látnom kell, hogy csakugyan autogén tréning oktatásra van szükséged!

A beszélgetés ingyenes, egyéni, és kb. negyed órát vesz igénybe. Elérhető személyesen, telefonon és Skype-on. (Kapcsolati adatokat email-ben adok. Így praktikus, hiszen egyeztetés nélkül szinte biztosan nem tudnám fogadni a hívásodat.) Nyugodtan jelentkezz akkor is, ha még bizonytalan vagy; a részvétel semmiféle kötelezettséggel nem jár.

Adataidat (név, email cím, bejegyzés a naptáramban… stb.) harmadik félnek nem adom ki, és sem marketing, sem más célra nem használom őket. Amennyiben mégsem vágsz bele a “nulladik alkalomba”, az utolsó kapcsolatfelvételt követő 90. napon törlök mindent a WordPress (a honlap motorja) és a Gmail rendszeréből, illetve a telefonom naptár alkalmazásából (Jorte). Ha a részvétel után mondasz nemet, ugyanez a helyzet. Összegezve: nyugodtan írj, nem foglak csodát ígérő levelekkel bombázni!

Név (kötelező)

Email cím (kötelező)

Email stimmel? (kötelező)

Tárgy (kötelező)

Üzenet

Tipp: a beszélgetés előtt írd össze a kérdéseidet!