A jó tanulók négy szokása


Íme, a sikeres tanulók négy szokása! Használd őket te is, és figyeld az eredményt!

1. Azok a diákok, akik a képességeikhez mérten jól teljesítenek, fejből képesek felmondani az órarendjüket. Ha neked ez nem megy, kezdd azzal, hogy nekiugrasz! Meg fogsz lepődni a hatáson…

2. A sikeres tanulók tisztában vannak a számonkérések időpontjával és tartalmával. Sokszor még a röpdolgozatokat is képesek belőni, hiszen ismerik tanáraikat. Abból készülnek, amiből kell: ha a török hódoltság a téma, nem az ókori görögöket kezdik olvasgatni. Képtelenségnek hangzik? Pedig megesett egy kliensemmel, aki egyébként kedves, jó humorú, átlagosan intelligens fiú volt. De említhetném azt a gimnazista lányt is, aki tévedésből egy témakörrel előre sietett. Az még hagyján, hogy a tanórákat ábrándozással töltötte, de később sem kérdezett utána, hogy mivel is kellene foglalkoznia. Tipp: soha ne hagyd, hogy meglepetés érjen! Használj naptárat, és ha nem figyeltél az órán, kérdezd meg a társaidat!

3. A négyes, ötös tanulók ügyelnek arra, hogy madártávlatból kezdjék a tanulást. Tehát: mielőtt beleugranának a szövegbe, tudatosítják magukban az anyag címét, átfutják a kiemeléseket, az összefoglalást. Ez a stratégia kedvezőbb az emlékezet szempontjából, mint azonnal a részleteknek esni.

4. A sikeres diákok szóban vagy írásban, de mindig összefoglalják, amivel éppen foglalatoskodtak! Hogy ezt bekezdésenként, oldalanként vagy fejezetenként teszik, az függ az életkortól, a képességektől, a gyakorlottságtól és a tananyagtól, de egy biztos: fejből teszik!

Ha többet szeretnél tudni a témáról, javaslom, hogy ismerkedj meg a tanulásmódszertan-olvasásgyorsítás munkafüzettel! A bemutató ingyenes, hasznos, és feliratkoznod sem kell.

Miről olvasnál szívesen?