Köszöntjük a babaegyetemen!


Kedves Baba! Örömmel köszöntjük nagymúltú intézményünk, a Babaegyetem hallgatói között! Ezzel a tájékoztatóval kívánunk tanulmányai sikeres teljesítéséhez hozzájárulni, de előbb engedje meg, hogy néhány szót ejtsünk iskolánkról. Fél éves kortól fogadjuk az arra érdemeseket. Bizonyára tapasztalta, hogy a felvételi vizsgán nem elméleti ismereteiről érdeklődtünk; azt figyeltük, mennyire motivált a világ felfedezésére. Örökmozgó, kíváncsi babákat várunk, a bizottság döntése alapján pedig ön ilyesfajta gyermek! Legyen szorgalmas a nálunk töltött két félév alatt, és garantáljuk, hogy bekerül partnerünk, a méltán híres Kisgyermekképző soraiba! Végezetül, ne feledje mottónkat: Sikeres baba, boldog felnőtt!

Tartsa emlékezetében, hogy az alábbi tantárgyakat kötelező elvégeznie:

1. Anyagszerkezettan: Kóstolgatni fogunk. Sokszor és sokfélét. Aztán rágni. Fakanalat, homokot, macskakaját. Meg ütni. Mindent mindenhez. A vizsgán egy laptopkábelen és egy serpenyőn kell majd demonstrálnia ismereteit.

2. Szilárdságtan: Professzorunk a házi feladatokban hisz. Néhány példa: Tépje szét rokonai magazinjait! Igen, jól értette: az összeset. A könyveket is tesztelje. Meg a zsebkendőket.

3. Gravitációelméleti ismeretek: Azon kell majd dolgoznia, hogy bebizonyítsa: az asztalról lehúzott tányér ezredszerre is leesik. Javasoljuk, hogy vegye komolyan ezt a tantárgyat, oktatónk ugyanis szigorú! Nem fogadja el a beszámolóját, amennyiben csak 998-szor próbálkozott!

4. Géptan: Kapcsolgatjuk majd a mosógépet. Igen, igen, a széleskörű érdeklődésre tekintettel szót ejtünk a számítógépekről is. Figyelem! A mosás leállítása csak elégségest ér! Aki ötöst akar, az főzőprogramra kapcsol! Tudjuk: magasra tettük a lécet, de végül is tehetséggondozó iskola volnánk.

5. Fénytan: Mi sem egyszerűbb. Végül is, kezdhet gyakorolni. Irány egy kapcsoló. Fel, le, fel, le…

6. Élettan és anatómia: Arcokat kell majd tapogatnia. És testrészeket megragadnia. Majd megcsavarnia. Ezt azért tesszük, hogy bővítse ismereteit az emberi fájdalomküszöbről. Természetesen nem tilos macskán, kutyán és hörcsögön is elvégezni a gyakorlatokat!

7. Biológia: Vajon esznek a halak Lego Duplót? Dobálja be az akváriumba legalább két doboz tartalmát, és figyelje meg az állatok viselkedését! Mi található a weimari vizsla szájában? Tapogassa ki! Szívinfarktust kap a macska, ha közvetlenül a fülébe sikít?

8. Testnevelés: Fel kell másznia. A székre. Az asztalra. Az ágyra. A szekrényre. A macskabútorra. A falra. Ez utóbbi nélkül az eredménye legfeljebb közepes lehet!

Bizony, ilyenek a totyogók. Rámolnak, szétszednek, tépnek, dobálnak, másznak. Valójában a világ működésének alapjairól tanulnak, ám ez felnőtt szemmel idegesítő, alkalmasint ijesztő lehet. A kérdés, hogyan reagált a környezeted, amikor ekkorka voltál, és elkövetted az összes fenti huncutságot?

Lehet, hogy alapvetően támogattak, és csak a legszükségesebbeket tiltották. Pl. nem mászhattál fel a macskabútorra, mert elborult volna, de a kissámlidat tologathattad ide-oda, és felléphettél rá.

De az is elképzelhető, hogy másként történt. Talán sosem engedtek felmászni arra a sámlira. Hogyisne, hogy leessél? Vagy veréssel fenyegettek, ha netán baj történne. Néhanapján meg is kaptad. Vagy naponta kétezerszer is megjegyezték, hogy “Kicsi vagy még.”. Hiába csinálták már a kortársaid az összeset.

És akkor most kanyarodjunk J. E. Young sématerápiás elméletére. Ha most hallasz először a szerzőről, akkor kezdd az olvasást az alapozó cikkel. Ha ezen már túl vagy, akkor, kérlek, kattints, és olvasd át, akár sokadszorra is, a dependencia-inkompetencia sémát! Egy cseppet más szemmel fogod nézni.

Miről olvasnál szívesen?