Gyógynövények a stressz ellen


Ginzeng

Jótékony hatást gyakorol a stresszhormonokat termelő mellékvesére. Csökkenti a fáradtságot. (Ez nappal jó, de este már ne használd. Vásárolhatsz belőle tablettát, olajat, friss növényt, szárított szeleteket. Ez utóbbiakat bátran főzd bele a húslevesbe. Teát is készíthetsz: kb. 1 teáskanál gyökeret forrázz le egy csésze vízzel, és hagyd állni 5-10 percig. Naponta többször fogyaszd, kúraként, legfeljebb 10 hétig. Nem ajánlott várandós nőknek, asztmásoknak, magas vérnyomásban szenvedőknek.

Levendula

Feszültségoldó, idegerősítő, nyugtató hatású. Enyhíti a fejfájást, a depresszív hangulatot, segíti az elalvást. Használhatod teaként (egy teáskanálnyi szárított virágot önts le másfél deci forrásban lévő vízzel, és hagyd állni lefedve tíz percig), illóolajként (párologtatóban, fürdőkádban, masszázshoz), de a friss virágot – salátára dobva – meg is eheted. Ha almaecetbe áztatod, kiváló ízesítő folyadékot kapsz!

Komló

Nyugtató, altató hatású.  Teát a már-már tobozszerű, elvirított virágzata ad. Forrázz le egy teáskanálnyit, majd tíz perc után szűrd le. Naponta többször ihatod. Figyelem! Alkololra ne, felerősítheti a hatását!

Hárs

Nyugtató, szorongásoldó. Tegyél egy bögrébe 10-15 gramm virágot, öntsd le forrásban lévő vízzel, hagyd állni kb. 10 percig és már ihatod is. Illóolajként is kapható.

Citromfű

Nyugtalanság ellen, különösen, ha valamilyen kihívás vár rád, pl. nehéz vizsga. Fogyaszthatod teaként: öt teáskanál citromfűlevelet forrázz le másfél deci vízzel, tíz percig hagyd állni, szűrd le, és már ihatod is. Illóolajként párologtatásra vagy a fürdőkádban is használhatod. Esetleg inhalálhatsz vele. (Önts egy cseppet papírzsebkendőre, és szagolgasd.)

Orbáncfű

Nyugtató, hangulatjavító hatású. Teáját kúraszerűen, legfeljebb 6 hétig idd, naponta egy csészével. Nem ajánlott, ha valamilyen vérhígítót, antidepresszánst, nyugtatót vagy epilepszia ellenes szert használsz.

Golgotavirág (passiógyümölcs, maracuja)

Szorongásoldó hatású. Teáskanálnyi szárított növényt forrázz le egy csésze vízzel. Tíz perc múlva ihatod. Naponta kétszer-háromszor fogyaszd!

Bazsalikom

Szintén szorongáscsökkentő hatású. Két gramm bazsalikomlevelet forrázz le egy csésze vízzel, majd hagyd ázni tíz percig. Főétkezéseket követően fogyaszd. Illóolajként is megvásárolhatod.

+1 kombináció

Álmatlanság esetén készíts alvópárnát citromfű, orbáncfű, komló és levendula szárított keverékéből.

Figyelem! Ha illóolajat használsz, győződj meg róla, hogy valódi legyen, ne csak utánzat! A 199 Ft-os üvegcsék szinte biztos, hogy szóba sem jöhetnek.

Ha teszett, oszd meg! Ezzel a Facebook/Twitter/Google oldalára kerülsz, akik elhamoznak sütikkel 🙂