Sok a munkád? Relaxálj!


Mottó: Ha nincs időd relaxálni, akkor feltétlenül relaxálnod kell! A folyamatos, akár évekig tartó túlterheltség ugyanis megbosszulja magát. Ha nem vagy hajlandó pihenni, kikapcsolódni, a szervezeted egy idő után biztosan megálljt fog parancsolni – akár komoly betegség formájában. Ahogy Andrew Matthews írja: ha nem veszed észre a figyelmeztető jeleket, akkor egyszer csak olyan problémákkal fogsz szembesülni, amelyek igencsak feltűnőek lesznek.

Mivel relaxált állapotban időzni hasonló ahhoz, mint ha valaki aludna, az AT-t remekül ki lehet használni, hogy felfrissüljön az ember. Bárhol és bármikor, amikor csak szükséges. Nem kellenek hozzá ideális körülmények. Ugyanúgy relaxálhatsz otthon, ha találsz néhány nyugalmasabb percet, mint a munkahelyeden az íróasztalodra borulva.

Ettől függetlenül nem zsákmányolhatod örökké a szervezetedet. Gyakran látom, hogy túlhajszolt klienseimnek gondjaik akadnak a nemet mondással, így aztán ők lesznek azok, akikre a munkahelyen a plusz feladatokat sózzák, és azok is, akikre a család a legtöbb terhet rakja (pl. beteg rokon ápolása, támogatása). A felelősség átruházásával is nehézségeik lehetnek. Ugyan már! Nem dől össze a cég, ha a laptopod nélkül mész szabadságra, és a gyermeked sem szenved károsodást, ha hetente egy estét a nagyszüleivel tölt. Sőt. Kipihent, feltöltődött szülőkkel sokkal jobban jár.

Ha rá tudod szánni magad egy rövidebb kikapcsolódásra, az első lépésnek megfelelő. A lelkiismeret-furdalással azonban le kell számolnod. Hogyan? Javaslom az első bekezdés tudatosítását: add meg magadnak, ami jár, mert a szervezeted előbb-utóbb biztosan bevasalja! Így vagy úgy. Ha egyedül nem megy: autogén tréning vagy pszichológiai tanácsadás! Ez utóbbi során igyekezni fogunk megfejteni, mi állhat a jelenség hátterében. Önértékelési problémák és szigorúan felfogott szerepek (pl.: “A jó anya mindig a gyermekeivel van, akármi történjék”),  gyakran előkerülnek.

Ha teszett, oszd meg! Ezzel a Facebook/Twitter oldalára kerülsz, akik elhamoznak sütikkel 🙂